Case studies

Bureau M+I heeft in het verleden verschillende casussen geschreven voor HBOīs en commerciŽle opleidingscentra. Doel was en is om studenten een beter inzicht te geven in de praktijk van de werkvloer. Hierna leest u een korte samenvatting van enkele casussen.

Case: optimaliseren marktbewerking

Deze samenvatting van de casus laat zien hoe een financiŽle organisatie, door het intelligent gebruik van haar offerte-systeem, beter inzicht krijgt in de markt. Met de opgedane kennis kan de organisatie de verkoopbinnendienst en de -buitendienst beter op elkaar afstemmen.

Case: Optimaliseren marktbewerking (10.584 kB)
download

Casus: The Home & Leisure Event

Ooit een eigen beurs willen organiseren? De casus ďThe Home & Leisure EventĒ geeft studenten een uniek kijkje in de keuken van een beursorganisatiebureau. Hoe werf je exposanten om mee te doen. En de bezoekers, komen die vanzelf? Hoe gaat dit bedrijf om met CRM? Wat is de impact van een zojuist aangekocht ERP-systeem? En waarom heeft de salesmanager zo weinig tijd om de beste klanten persoonlijk te bezoeken? Alles in deze casus komt rechtstreeks uit de praktijk. Deze case is geschikt voor (HBO/WO) docenten commerciele economie. Deze casus omvat ruim 80 paginaīs tekst en een groot aantal opdrachten. Bij deze case is een klantendatabase, een klanttevredenheidsonderzoek (+bestand) en een DVD beschikbaar. Er is een specifieke docenten handleiding geschreven met richtantwoorden.Wilt u meer weten over deze unieke casus, neem dan contact op met info@DeKlantenfabriek.nl

Casus: De Krant

Deze casus beschrijft de commerciŽle problematiek van een regionale krant. Hoe gaat de directie om met een toenemend klantverlies. Hoe wil zij het internet gaan inzetten om klanten te behouden. De afdeling ICT gooit roet in het eten. Ook de redactie wil niet echt meewerken. Doorgaan op de ingeslagen weg is ook geen optie. De directie zit in een spagaat. Niets in deze casus is verzonnen of achter de schrijftafel bedacht. Bij deze casus is een database beschikbaar inclusief klanttevredenheidsonderzoek (originele data). Deze casus is geschikt voor (HBO/WO) docenten commerciŽle economie. Er is een specifieke docenten handleiding geschreven met richtantwoorden. Als u meer wilt weten kunt u contact op te nemen met info@DeKlantenfabriek.nl

Casus: InterMatch Uitzendbureau

Uitzendbureau Intermatch is bijna failliet. De directie legt een volledige rapportage van het bedrijf neer bij de studenten. Zij moeten in een projectgroep de knelpunten van het bedrijf aanwijzen en strategische beslissingen maken. Moet het vestigingen sluiten, reorganiseren of meer aan online dienstverlening doen? De case Intermatch biedt studenten een rijkinzicht in de marktbewerking en leren omgaan met tal van organisatorische aspecten zoals ICT, HRM, Finance. Niets in deze casus is verzonnen of achter de schrijftafel bedacht. Alle feiten komen rechtstreeks uit de praktijk.Deze casus is zeer geschikt voor (HBO/WO) docenten commerciŽle economie. Er is een specifieke docenten handleiding geschreven met richtantwoorden.Wilt u meer informatie over deze unieke casus dan kunt u contact op nemen met info@DeKlantenfabriek.nl

uw mening

suggesties voor nieuwe artikelen

Boeken

Operationele Marketing: het 7-stappenplan voor marktbewerking