Onderzoeken

Marktonderzoek kan een effectief instrument zijn voor het verbeteren van uw marktbewerking. Maar niet elk onderzoek is even waardevol. Het is onze ervaring dat er vier soorten marktonderzoek zijn die u direct helpen. Deze onderzoeken hebben wij in het verleden veelvuldig met succes toegepast.

Klanttevredenheidsonderzoek

Het klanttevredenheidsonderzoek wordt door veel bedrijven ingezet. Wij gaan hierbij niet uit van de klassieke benadering. Die geeft onvoldoende rendement. Al uw klanten op een hoop gooien en vervolgens vragen naar hun ervaring met uw product of dienstverlening is niet de juiste weg.

Onze aanpak maakt onder meer gebruik van een slimme segmentatie van uw klantendatabase. Wij kunnen voor uw het gehele traject faciliteren: van onderzoekscript tot aan het doorvoeren van de verbeteringen.

Non-respons onderzoek

Op basis van de onderzoeksmethodiek kunnen wij snel en doeltreffend in kaart brengen wat de beweegredenen zijn van prospects en klanten om niet te reageren. Dit onderzoek geeft u direct verbeterpunten om uw communicatie beter op de doelgroep af te stemmen. Dat leidt tot lagere kosten en een hogere respons.

Non-conversie onderzoek

Het non-conversie onderzoek is het instrument bij uitstek om de effectiviteit van uw commerciŽle organisatie inzichtelijk te maken. Dit onderzoek geeft onder meer antwoord op de vragen:
  • wat is de directe aanleiding om een offerte aan te vragen en wat is de belangrijkste reden om de offerte niet te accepteren?
  • welk deel van de prospects die een offerte hebben aangevraagd, hebben ook een offerte aangevraagd bij concurrenten ?
  • Welk deel van de prospects die een offerte hebben aangevraagd hebben inmiddels bij de concurrent een offerte afgesloten?
  • Welk deel van de prospects is het komend half jaar van plan een offerte alsnog af te sluiten?
  • Media effect onderzoek

    Het media-effect onderzoek maakt inzichtelijk of de doelgroep de inhoud van uw communicatie daadwerkelijk begrijpt. Dit onderzoek is bij uitstek effectief om uw communicatie naar verschillende doelgroepen te verbeteren. U leert welke onderdelen of communicatiemiddelen wel en niet werken en hoe u dit kunt aanpassen.

    Werkwijze
  • Omdat wij veel ervaring hebben met het opzetten en uitvoeren van deze onderzoeken kunnen wij bedrijven snel en doeltreffend helpen met een goed onderzoekscript, rapportage en doorvoeren van verbeteringen.
  • De onderzoeken kunnen zowel telefonisch als online (internet, e-mail) worden uitgevoerd.
  • Doorlooptijd
  • De doorlooptijd van de meeste marktonderzoeken is gemiddeld 1 maand.
  • De onderzoeken kunnen zowel telefonisch als online (internet, e-mail) worden uitgevoerd.
  • contact

    Heeft u een vraag over marktonderzoek. Leg uw vraag eens voor aan de expert! info@deklantenfabriek.nl