The real world in real time

The Real World in Real Time

De titel is weliswaar engels, het boek is van Nederlandse bodem. Dit marketing boek gaat over de ‘echte wereld’ in tegenstelling tot het virtuele domein waar veelvuldig over wordt geschreven. En het gaat ook nog eens over ‘real time’ communicatie. Beide begrippen worden actueler door de ontwikkelingen binnen de marketing.

SMS, WAP, Internet, call centers, zuilen, smartcards, printing on demand zijn de digitale schapruimten van de nieuwe economie. Deze kanalen staan niet op zichzelf, maar moet worden geďntegreerd in de marketingstrategie. Door real time communicatie is een interactieve dialoog mogelijk tussen klant en bedrijf.

De one-way-message, het traditionele eenrichtingsverkeer is dan ook aan herziening toe. Het gaat er niet langer om hoe u met de klant communiceert maar ook hoe de klant met het bedrijf communiceert. ICT speelt daarin een dominante rol en maakt nieuwe communicatie- en distributiekanalen mogelijk.

De huiskamer wordt de winkelvloer van de toekomst. Maar dit stelt eisen aan hoe u de marketing organiseert. Al was het alleen maar de hoeveelheid aan informatie die u over klanten kunt vastleggen.

Hoe haalt u uit al deze data de relevante informatie? Hoe integreert u front en back-offices? En hoe houd u dit hele proces beheersbaar? Door al deze ontwikkelingen is een nieuw kennisgebied ontstaan: interactieve marketing. ‘The Real World in Real Time’ geeft op praktische wijze op al deze vragen en is vooral een inspiratiebron.

Auteur: Michiel van Mens, Uitgever: Kluwer Bedrijfsinformatie, Deventer 1997 ISBN: 9026726872


Boeken

Operationele Marketing: het 7-stappenplan voor marktbewerking