Operationele marketing

Operationele Marketing

Het 7-stappenplan voor marktbewerking legt uit hoe een bedrijf de marktbewerking succesvol kan organiseren. Dit wordt ge´llustreerd aan de hand van een fabrieksproces.

Door marktbewerking als een fabrieksproces te benaderen kan het ook als zodanig georganiseerd worden: het draait om een vaste systematiek van telkens dezelfde handelingen en bewerkingen.

Het optimaliseren van dit proces bestaat uit zeven stappen. Door het continu doorlopen van deze 7 stappen bereikt de organisatie altijd de gewenste uitkomst.

Dit boek biedt een verassende combinatie van theorie, praktijk en vele opdrachten. Het daagt daarmee iedere commercieel medewerker uit zijn eigen marktbewerking kritisch onder de loep te nemen.

  • Wat zijn voor het bedrijf goede doelstellingen voor marktbewerking?
  • Wat kan ik wel en wat niet be´nvloeden? (Evidence Based Marketing)
  • Welke kennis heb ik, of zou ik willen hebben, over klanten? Op basis waarvan neem ik beslissingen?
  • Wat zijn relevante onderzoeken en analyses die ik zou kunnen uitvoeren om de marktbewerking te verbeteren?
  • Hoe vertaal ik deze informatie naar concrete commerciŰle acties?
  • Gegeven deze acties, welke communicatie- en verkoopkanalen zet ik in naar welke klantgroepen?
  • Welke soorten reacties kan ik verwachten en welke nieuwe klantprocessen worden in gang gezet?

  • "Heb je boek met aandacht doorgelezen en vond het meer dan interessant op meerdere vlakken....Daarnaast inspireert het mij ook tot allerlei gedachtes voor mijn klanten." "
    "Joost Erkelens, directeur PitWorks!

    Boeken

    Operationele Marketing: het 7-stappenplan voor marktbewerking