Klantenkaarten en klantprogramma's

Klantenkaarten en klantprogramma's

Het boek ‘Klantenkaarten en Klantprogramma’s’ is geschreven door Michiel van Mens, Marco Merkx en Frans Plat, uitgegeven door Kluwer. Dit boek gaat over het creëren van klantenloyaliteit. Klantenkaarten zijn daarbij een hulpmiddel om kennis te krijgen over individuele klanten. Het is een van de middelen in klantprogramma’s, want ook zonder klantenkaarten is het goed mogelijk om de gewenste gegevens vast te leggen. Klantprogramma’s zijn er in verschillende typen. Welke u kiest is afhankelijk van de beoogde doelstelling. Het boek bestaat uit drie delen. In de eerste plaats geeft het boek een uitgebreid inzicht in verschillende vormen van loyaliteitsprogramma’s, ondersteund met talloze voorbeelden uit de praktijk. Het tweede deel beschrijft de infrastructuur (front office, back office) die nodig is om dit soort programma’s te faciliteren. Het derde deel geeft de lezer inzicht in de analysetechnieken om dit soort programma’s de intelligentie te geven om tot loyaliteit te komen. Auteurs: Michiel van Mens, Marco Merkx, Frans Plat Uitgever: Kluwer Bedrijfsinformatie, Deventer 1997 ISBN: 9026726511

Boeken

Operationele Marketing: het 7-stappenplan voor marktbewerking